Aku masih mencari...



Kata orang, kita akan behagia bila sudah berada dipuncak, jiwa akan berasa tenang, udara terasa nyaman dan dada menjadi lapang. Tapi mengapa aku menjadi sebaliknya ? Jiwa tak pernah tenteram, udara terasa berbahang dan hidup seakan tertekan. Mengapa haaa.... ? Apa yang aku cari sebenarnya... ? Semua persoalan tiada jawapan




Walaupun suatu masa dulu aku pernah bertekad tidak mahu melalui saat-saat seperti ini. Tapi apalah sangat tekad seorang manusia yang serba kekurangan seperti aku. Mudah kah aku untuk menanam tekad, mengatakan itu dan ini, tapi apabila tiba masanya, tidak tertunai jua.

Aku akui sepanjang masa dahulu adalah antara saat terindah yang pernah aku miliki, tapi apakan daya, ketentuan takdir lebih menghendakkan supaya aku tidak terus melaluinya. Mungkin sesuatu yang baik pada pandangan aku itu bukanlah sesuatu yang baik juga pada pandangan Tuhan, lantas aku terpaksa menghadapinya. Bukankah Tuhan itu lebih mengetahui segala-galanya. Saat terindah hanya sekadar kenangan, tidak dapat aku genggam dan tidak dapat juga aku miliki.

0 comments:

Post a Comment