Bukan niat menyakiti, tapi sekadar untuk berbakti...

Langsung tak terlintas di fikiran aku akan berada di sini... satu daerah yang begitu asing bagiku. Bukan kehendak ku, tp takdir sudah tertulis aku akan berada di sini. Berada di sini bermakna aku terpaksa memikul satu tanggungjawab yg begitu berat dan mencabar. Cabaran yg paling sukar untuk ku hadapi ialah menghadapi insan-insan yang tak pernah mengerti. Manusia bebas bertindak tapi kurang berwaspada & menggunakan akal budi.

Apakan dayaku, hanya insan biasa yang berhak mencari kebenaran hakiki dalam kerencaman dunia globalisasi ini.. Bukan maksudku menghinjak pertalian yg terbina tapi sekadar mengungkap rencana rahsia hidup berkiblatkan dunia.
Aku bukan MALAIKAT yang bisa melindungi manusia, aku bukan NABI yang bisa sempurna, aku bukan SYAITAN yang bisa mengkhianati manusia. Aku adalah INSAN biasa yang punya perasaan, hati, akal dan iman. Kerna aku tahu hidup ini tidak semudah seperti dijangka.
Jika ada yang tidak berpuas hati, aku rela merendah diri memohon agar dimaafi.
Bukan niat untuk menyakiti tp sekadar untuk berbakti.

0 comments:

Post a Comment